onsdag den 30. september 2015

Er dybt rystet. Virkeligheden overgår mine værste krimiforfatter-fantasier

Nogle gange overhaler virkeligheden fantasien. Det er netop sket for mig.
Min nyudgivne krimi 'Jeg får døden' handler om mord i alternative helbreder-kredse, og dens omdrejningsakse er det faktum, at en del alternativ behandling er af det gode - men at der desværre også på feltet findes samvittighedsløse typer, der udbyder nytteløse behandlinger mv. og udstikker dybt betænkelige leveregler.
Efter at have set Kontants udsendelse om Kay Hougaard, en 'religiøs freelance-guru' (som Mikael Rothstein kalder ham), der holder kurser i at ophøre med at spise og drikke og i stedet "leve af lys", er jeg trods min krimis emne chokeret.
Dybt chokeret over, at min bog overgås så voldsomt af virkeligheden. For der er (præcis som i min krimi) skrøbelige og desperate mennesker, der hopper på kyniske menneskers letkøbte ord - og i dette tilfælde fra virkeligheden sulter og tørster sig til døde.
Det har jeg skrevet lidt om på Litteratursiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.